Ahoj lidi, jak se máte? 🙂 Dnes to pojmu zcela jinak, než bývá zvykem… Dnes Vám zde napíšu příběh jedné sportovní značky… Bohužel asi nemůžu napsat „známé sportovní značky“… Věřím však, že by se to v budoucnu mohlo změnit! Tato značka vznikla v roce 1992, ne že bych si to úplně pamatoval, ale dočetl jsem se to na nových webových stránkách této společnosti… www.quicksport.sk Ano… SK… Tato značka byla sice založena v Praze, ale již řadu let sídlí na Slovensku… Tento blog čtou převážně lidé, kteří tuto značku asi budou znát, ale kdyby to náhodou četl někdo, kdo by nevěděl, proč zde píšu zrovna o nějakém QUICKu, tak je to pro to, že je to značka mého otce… Co tak nějak vnímám svět, tak otec vždy podnikal… A značka QUICK byla myslím vždy jeho srdcová záležitost… Musím zde napsat to, že svého otce jako obchodníka velice uznávám! Je sice na dnešní zkaženou dobu asi trošku zbytečně hodný a poctivý, ale myslím si, že v tom je právě jeho nejsilnější stránka… Lidé, kteří ho znají, vědí, s kým mají tu čest a že se rozhodně nemusí bát žádného podrazu! Otec je takový ten typ, který když nepomůže, tak rozhodně neublíží! Nesmím samozřejmě zapomenout na maminku, která mu už řadu let dělá v podnikání parťáka… Maminka má zase jiné vlastnosti pro obchod neméně důležité a především umí být ta přísná… Což je potřeba…!!!

Proč jsem se rozhodl psát o značce QUICK právě dnes? Není to náhoda…! I když pracuji v jiném oboru a mám svých starostí dost, tak samozřejmě s rodiči občas řeším, jak se jim daří… Nechci vypadat jako kritik… Ale trochu mě mrzí, kam se tato značka od roku 1992, tedy za 28 let existence posunula… Jestli se tomu dá říct posun… Jak jsem již zmínil, svého otce obdivuji jako obchodníka! Bohužel je ze staré školy a jen těžko si nechává vysvětlit, že business v roce 2020 je potřeba dělat radikálně jinak než v dobách, kdy začínal… Už několik let se ho snažím přesvědčit o pár základních oblastech, na kterých by měl zapracovat… V kolektivu jejich firmy je momentálně 5 lidí… Tatínek, maminka a tři kolegové… Myslím si, že v takto malém kolektivu je o to důležitější složení týmu! Když už máte správně složený tým, tak je velice důležité tyto lidi motivovat…  Když máte vhodné lidi, kteří jsou správně motivovaní, tak si myslím, že po zaškolení není třeba tyto lidi už nějak přehnaně vést, stát nad nimi a podobně… Skromný názor člověka, který zatím nikdy nikoho nevedl… Nevím proč, ale neskromně si myslím, že je to škoda, protože jsem přesvědčený o tom, že by mi to šlo… 🙂

Když už máte správně složený tým, tak bych se zaměřil na budování značky QUICK SPORT! Rodiče totiž kromě této vlastní značky zastupují na slovenském trhu také několik jiných značek… Jak mě naučil používat zrovna otec, prodávají tak trochu rakve, biče, olejovky…  Já se snažím otce už delší dobu přesvědčit o tom, aby se na ostatní značky vykašlal a věnoval o to víc času a sil pouze vlastní značce QUICK SPORT! Ostatní značky stejně vždy rozjede a po nějaké době spolupráce skončí… Ano, něco se na tom vždy vydělá, ale… Myslím, že se nemůže nic vyrovnat dlouhodobému budování vlastní značky!!! No a teď ke QUICK Sportu… Tato značka se specializuje především na sportovní doplňky pro fotbal! Mám pár kamarádů fotbalistů, kterých když jsem se na tuto značku zeptal, tak jsem často slyšel: Jó, tu značku si pamatuju… Ale ona už asi zkrachovala, ne…? Nezkrachovala, jen se přesunula na Slovensko a není ji dle mého názoru věnováno tolik péče, kolik by bylo potřeba… Ano, na Slovensku, a především v okolí sídla této společnosti myslím, že tuto značku zná asi každý fotbalista… Nic však proti Slovensku a okolí města Martin… Tato značka byla však kdysi známá také mezi fotbalisty v Praze…

A zde se dostáváme k poslednímu bodu, kterým je marketing!!! V dnešní době velice mocný nástroj! Podívejte se třeba na tu slavnou rýmičku KORONU, jak ta má ten marketing propracovaný! 🙂 Musel jsem si rýpnout, omlouvám se… 🙂 Snažím se otci vysvětlit, že marketing nemusí být hned o tom, že máš reklamu v Lize Mistrů. Ani do vašeho míče nemusí hned kopat Messi s Ronaldem… Co je dnes jeden z nejmocnějších a zároveň paradoxně nejlevnějších reklamních kanálů? Sociální sítě!!! Internet všeobecně…! V těchto dnech se pomalu ale jistě rozbíhá nový web, www.quicksport.sk, který by ve finální podobě měl konečně vypadat jako web z 21. století!! Snad se to už jen úspěšně doladí a bude to…  Další marketing?! Otec si kdysi splnil dětský sen! Pořídil si káru, která 99 % času stojí v garáži… Je to částečně investice, ale zároveň mi přijde škoda, aby tato krásná investice byla schovaná v garáži pod plachtou! Proč ji neukázat světu?! Proč jí nespojit s QUICK SPORTem?! Je to vůz na našich silnicích velice originální, hlučný a nápadný…! Otec rozhodně není ten typ, který si ho pořídil proto, aby na sebe upozornil, ale proč neupozornit na tento vůz jako na QUICK vůz, ve smyslu marketingu?! V létě do něj posadím hezkou slečnu a objíždím akce… Atd. atd… Nápadů by bylo…

Na závěr bych ještě jednou pro pořádek napsal, že tento blog není psaný jako nějaká kritika podnikání rodičů! Naopak! Obdivuji to, co svojí poctivou prací dokázali vybudovat! Musím sem však napsat poslední myšlenku, kterou mě také naučil právě můj otec! Tato myšlenka zní: Každý umí kritizovat a říkat, jak je všechno na hovno! Přijď s konkrétním nápadem, jak a lépe, bys to udělal ty! Jsem ochotný o tom následně diskutovat… A tatínku, ruku na srdce… Víš, že již dlouhou dobu za tebou chodím s konkrétními nápady… A sám často uznáš, že mám pravdu… Také však bohužel víš, že málo těchto nápadů bylo zatím využito v praxi…

Než tento blog zveřejním, tak ho samozřejmě posílám rodičům na schválení… Jak jsem totiž zmínil, jsou trošku stará škola a mají názor, že sociální sítě a podobné nesmysly, jsou spíše na škodu než užitek…

Věřím, že i v této těžké době vše dobře dopadne a že značka QUICK SPORT ještě něco ukáže! 🙂

S pozdravem Optimista!